W dynamicznie zmieniającym się świecie, pojęcie konkurencji jest o wiele szersze niż to miało miejsce jeszcze kilkadziesiąt lat temu. Jest ona widoczna praktycznie w każdej dziedzinie życia, jednak największy wpływ ma ona na gospodarkę, gdzie determinuje kierunki rozwoju w jakich podążają dostawcy dóbr oraz wymagania, jakie stawia współczesny konsument.
Walka o klienta odbywa się na wszystkich możliwych płaszczyznach. Kiedyś klienci zwracali uwagę praktycznie tylko na jakość oferowanego produktu/usługi oraz na cenę. We współczesnym świecie o wiele większą wagę niż dawniej zwraca się na poziom obsługi klienta oraz na dodatkowe wartości, jakie klient otrzymuje w momencie dokonania zakupu. Wszystko to ma na celu związanie klienta z firmą na dłuższy okres czasu.
Olbrzymia konkurencja i mnogość oferowanych dóbr i usług sprawia, że walka o klienta jest zażarta jak nigdy wcześniej. Jednym z coraz częściej stosowanych przez sprzedawców rozwiązań, mających na celu utrzymanie obecnego klienta są programy lojalnościowe Lumo. Badania marketingowe dowodzą, że jest to bardzo skuteczna i relatywnie tania forma zwiększania sprzedaży, reklamy i promocji. Jednym z najbardziej rozpowszechnionych rodzajów programów lojalnościowych są te związane z premiowaniem zakupu punktami, które następnie konsument może wymienić na oferowane przez sprzedawcę nagrody.
Po stronie korzyści dla konsumenta możemy zapisać możliwość zdobycia dodatkowych nagród, zaś po stronie sprzedawcy przede wszystkim wzrost sprzedaży oraz redukcja kosztów związanych z pozyskiwaniem klienta. Utrzymanie obecnego klienta jest pięciokrotnie tańsze od pozyskania nowego, zaś lojalny konsument jest dla sprzedawcy wart tyle, co kilku przeciętnych. Tego typu rozwiązania marketingowe są coraz popularniejsze również w Polsce i ten światowy trend na pewno będzie się rozwijał.