prezenty

Zalety programów lojalnościowych

Największą korzyścią z programów lojalnościowych jest utrzymanie zainteresowania klientów. Niewielki rabat czy upust, jaki na przykład gwarantuje karta stałego klienta skłaniają konsumenta do śledzenia oferty i przynajmniej sporadycznego zaglądania do sklepu.

Kupowanie większych ilości produktów czy zamawianie kolejnych usług przekłada się na otrzymanie wyższego rabatu, dodatkowe punkty promocyjne czy możliwość otrzymania gratisów. Wiele firm stosuje obecnie programy lojalnościowe dla firm i klientów indywidualnych. Trudno w zasadzie znaleźć producenta czy usługodawcę, którzy przynajmniej sporadycznie nie wykorzystywaliby tego rodzaju promocji. Nawet niewielkie lokalne firmy chcą nie tylko zwrócić uwagę nowych klientów, ale także pozostać w świadomości konsumentów, którzy już skorzystali z ich oferty. A temu bardzo dobrze służą właśnie różnego rodzaju programy lojalnościowe dla klientów. Jak na przykład system Lumo.

Wbrew pozorom nie muszą być one kosztowne dla firmy. Można zaplanować wprowadzanie niewielkich rabatów, ważne by pokazać swoją dobrą wolę. I przekonać klientów, że mogą oszczędzić. Z programów lojalnościowych korzystają renomowane marki oraz jak już wspomniano mali regionalni wytwórcy. Klientom podoba się poczucie, że nie przepłacają. I przynajmniej raz na jakiś czas mogą swoje ulubione produkty kupić na preferencyjnych warunkach. W ten sposób jeszcze bardziej się do nich przywiązują. Zwiększa się także szansa, że zawitają w progi danego sklepu czy usługowego punktu kolejny raz. Chociażby po to, by wykorzystać punktu zgromadzone na karcie lojalnościowej.

Korzystają z nich nie tylko sklepy tradycyjne, mianowicie stacjonarne. Chętnie sięgają po nie także właściciele sklepów działających w internecie. To właśnie tam coraz większe grono klientów robi zakupy. Oni także oczekują dobrego programu lojalnościowego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.